Serik Şehit Hasan Güçlü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Rehberlik Servisi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi, okulumuzda öğrenim gören tüm öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerini dikkate alarak karşılaştıkları güçlükleri sorun haline dönüşmeden çözebilen, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerilerine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı ve yaratıcı bireyler olmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde; gizlilik, gönüllülük, süreklilik, kişi haklarına saygı, bireyin değerliliği, bireyin özerkliği ve rehberlik hizmetlerimizin tüm öğrenci, veli ve öğretmenlerimize açık olması en önemli ilkelerimizdir.
Öğrencilerimizin çevreye uyumunu ve sosyal yaşamda farkındalıklarını artırmak amacı ile değerler eğitimini destekleyecek çalışmalar yapılır.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi, okulumuzda öğrenim gören tüm öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerini dikkate alarak karşılaştıkları güçlükleri sorun haline dönüşmeden çözebilen, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerilerine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı ve yaratıcı bireyler olmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde; gizlilik, gönüllülük, süreklilik, kişi haklarına saygı, bireyin değerliliği, bireyin özerkliği ve rehberlik hizmetlerimizin tüm öğrenci, veli ve öğretmenlerimize açık olması en önemli ilkelerimizdir.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin Faaliyet Alanları
1. Öğrencilerle bireysel, eğitsel ve mesleki alanlarda çalışmalar yapmak.
2. Sınıfların rehberlik programlarının uygulanmasında öğretmenlere müşavirlik etmek
3. Velilerle ihtiyaç duyulan konularda gerekli görüşmeler yapmak, seminer çalışmalarını programlamak
4. Okula yeni gelen öğrencilerle, sınıf rehber öğretmeni ile işbirliği yaparak, oryantasyon sürecini gerçekleştirmek
5. Sınıf rehber öğretmenleriyle görüşerek, rehberliğe ihtiyaç duyan öğrencileri belirlemek ve gerekli görüşme ve yönlendirmeleri yapmak
6. Öğrencilerin gidebileceği üst okullar, iş ve meslekler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
7. Öğrencilerin genel ve özel yeteneklerini, kişilik özelliklerini, ihtiyaç duydukları konuları belirlemek amacı ile test, envanter ve anket gibi psikolojik ölçme araçları uygulamak ve sonuçları doğrultusunda çalışmalar yapmak
8. Özel eğitime ihtiyaç duyduğu düşünülen öğrencileri öğretmenlerle işbirliği içinde tespit etmek ve gerekli yönlendirmeleri yapmak
9. Ders çalışma teknikleri, verimli çalışma ve ihtiyaç duyulduğu gözlenen konularda sınıf ve grup çalışmalarını yürütmek
10. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili gerekli kayıtları tutmak, ilgili yazılara cevaplar hazırlamak ve istenen raporları düzenlemek
11. Çocukların genel olarak yetenek, ilgi, başarı ve gelişim durumları ve diğer konular hakkında velilere açıklamada bulunmak
12. Rehberlik hizmetlerinde kullanılacak test, envanter, anket, toplu dosya gibi araçları hazırlama ve geliştirme çalışmalarına katılmak
13. Okul içinde üyesi olduğu kurul ve komisyonların toplantı ve çalışmalarına katılmak olarak sıralanabilir.